Artiklar

Vad är det som gör att vissa företag överglänser andra och hur kommer det sig att inte alla följer detta framgångsrecept? Som så ofta handlar det om den mänskliga faktorn, om krav och om rädslan för att ge sig ut på okänd mark. På Xpdition har vi verktygen och kunskapen som hjälper dig att navigera rätt.

Att innovation är en förutsättning för lönsamma affärer är det få som motsäger. Varför är det då så få företag som använder sin samlade hjärnkapacitet i både medarbetare och kunder för att skapa nya affärer och starka varumärken? Vi har listat ut några av de vanligaste svaren och nu utvecklar vi innovote som en lösning. [...]

Grovt sett har vi två typer av kunder. Den ena så långt före och så innovativ att marknaden inte förstår dess värde. Den andra så hopplöst fast i gamla hjulspår, att konkurrenterna sedan länge gasat förbi med lägre priser ut än de man själv har in. I båda fallen kan det vara tufft att hitta [...]

Att skapa ett intresse och ett engagemang på Facebook är, som du kan läsa i detta inlägg, inte alltid det lättaste. Sammanfattningsvis kan man säga att folk vill ha kul på Facebook. De vill också bli belönade för att de tar sig tid att besöka och gilla din Facebook sida. Verkar det komplicerat? I sådana [...]

Dagligen matas vi i medierna av olika typer av framgångssagor. Vad vi sällan får veta är att bakom varje lyckad satsning finns mängder av misslyckanden. Det finns många orsaker till att även de bästa av idéer aldrig ser dagens ljus. Ibland kan marknaden helt enkelt inte vara mogen för en viss idé, hur bra den [...]

I dagens Industri den 15 november skriver Tomas Nordenskiöld att arbetsgivaravgifterna sätter stopp för tillväxten. Som VD och egen företagare är jag den första att hålla med – på samtliga punkter. Problemet är bara att det blir ett rätt ensidigt perspektiv. Att allt är upp till någon annan att fixa. Om bara arbetsgivaravgifterna var lägre, [...]

Året är 2011 och vi befinner oss mitt i den digitala tidsålderns alla möjligheter till effektiv och värdefull kontakt och dialog med kunder. CRM-system, nyhetsbrev, lojalitetprogram, kundklubbar, webbstatistik, appar och sociala medier … Möjligheterna har aldrig varit större att skaffa sig kunskap om sina kunder och möta deras behov med relevanta erbjudanden… Det är både [...]