Case

“När förändringens vindar blåser finns det dom som bygger vindskydd medan andra bygger väderkvarnar.” Mao Zedong

Mellan åren 2008-2012 anlitades Xpdition av IBX procurement systems för löpande kommunikationsarbete. I samgåendet med Cap Gemini 2010, fick vi uppdraget att ta fram ett internt kommunikationskoncept för att skapa en gemensam företagskultur och ett starkt varumärke. Utmaningen Som i alla stora samgåenden där två globala företag ska bli ett, fanns en mängd olika utmaningar [...]

2009 kontaktades Xpdition av fastighetsbolaget IHUS för ett första visions och värderingsarbete. Uppdraget är nu inne på sitt tredje år och har omfattat såväl strategi, innovationsarbete och konceptutveckling som utformning av en ny grafisk profil, marknadskommunikation och PR.

Över en natt tystnade telefonerna. Sommaren 2010 kontaktades Xpdition av vårdföretaget inagården för att nå ut till en helt ny målgrupp och tydliggöra sitt erbjudande. Uppdraget är nu inne på sitt tredje år och har omfattat såväl strategi, konceptutveckling och paketering som utformning av en ny grafisk profil, marknadskommunikation och PR.

I maj 2011 kontaktades Xpdition för att lansera MyDay, ett helt nytt varumärke på marknaden för upplevelsepresenter. Uppdraget omfattade såväl design av ny logo som utformning av ett helt nytt förpacknings- och butikskoncept.